26 februari 2011

Familjemys i Pettssonska



Här sitter världens bästa flickor och väntar på att få hugga in på pappa Rolfs förrätt.
En räkröra som inte gick av för hackor.




Varmrätten! Det är inte någon som inte hann på toaletten! Utan kantarellsås med grillad ryggbiff och en supergod fettsnål potatisgratäng signerad mamma.



Emilies kaloribomb! Så god! En mjölkchoklad/vitchokladmousse med lite god hallonsås uppepå.
Satan i gatan....la sej som lite rar bomullstuss i magen.
Kände att jag gick upp 3 kg på direkten. Jäklar vad det ska skenas på promenadbandet senare......just nu är det kö!



Emilie hälsar att hon inte ätit två desserter, utan ett glas är pappas.

Nu över till kvällens abdra stora händelse, nämligen mello.....
I kväll var det väl ändå det absolut sämsta startfältet! Herregud, Lasse-Stefanz vad gjorde dom där egentligen?
Som tur var gick dom minst dåliga vidare. Linda Bengtzing är en frisk fläkt!
Nicke Borgs låt blir bättre ju fler gånger man hör den.
Sen tyckte jag Linda Pritchards låt var bra och sicken pipa hon har!

Nu ser jag fram emot Andra Chansen och håller tummarna för Jenny Silver och Shirleys Angels.
Men i Globen om två veckor tror jag Erik Saade tar hem segern.
Men det är vad jag tror och jag är ingen expert, eehhhh jo det är jag väl kanske.
Självutnämnd av undertecknad....hahaha!


2 kommentarer:

  1. Sååå, det behövs en riktig musiker (Nicke Borg) för att er mello ska växa...det kan jag förstå...själv har jag såklart ingen aning om hur det lät.../mia

    SvaraRadera
  2. Det må jag säga var en riktig festmåltid. Mums fillibabba. Håller helt med om mellon. Inte bra alls!!

    SvaraRadera