10 februari 2011

Trevlig hemresa Erika!


Eftermiddagen har gått i ett sakta mak framåt.
Slirade iväg till Kungsängen för att kolla till Erikas lägenhet och post. Som tur var hade hon redan fått sitt nya bankkort.
Tur det, blir lite jobbigt utan att kunna ta ut eller betala med kort i helgen annars.

Det var bra halt på vägarna ute idag. Roligt med bilister som åker saktare än en snigel bara för att det kommit lite snö.
En del väljer att köra mitt i vägen också, med behörigt säkerhetsavstånd till diket.
Herregud!

Även middagen idag gick i husmanskostens tecken, till min otroligt sjuka makes förtjusning.
Stekt rödspätta med hemstampat potatismos och remouladsås. Och så förstås den obligatotiska citronklyftan....icke att förglömma.
Det var gott och jag gillar verkligen potatismos, skulle kunna leva på det.
Mer potatismos åt folket!

Han verkar bättre idag maken, har faktiskt inte hört honom hosta eller snorat en enda gång under min vakna tid!
Men att jobba i morgon verkade han inte ha planerat. Ingen idé att jobba bara en dag....nähej okej.
Sluta känn efter så mycket människa!

Har messat lite med Erika också. Just nu befinner hon sej på Dehlis flygplats, hon får vänta till 02.00 svensk tid innan hennes plan till Moskva avgår.
Tina och Sandras plan till Thailand avgick några timmar tidigare därför blir det en lång väntan för henne.

Nu håller vi tummarna att allt klaffar och det inte blir några förseningar.
I morgon klockan 10.30 landar då äntligen Aeroflots SU 219 på Arlanda.
Sen ska vi mysa hela helgen.....tycker jag i alla fall.
Hoppas hon tycker detsamma!

Snart dags att bege sej ut i halkan igen. En sista natt innan helgens ledighet ska man väl klara av.
Har fortfarande lite ont i huvudet men det ger sej nog.

Satan i gatan vad jag svamlar om allt och inget.....
men så är det ibland när man egentligen inte har ett dugg att komma med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar