19 februari 2011

Ett dyk i frysboxen!

Visst är det väl härligt med vintern? Allra helst när man knapp kommer levande hem från jobbet denna tidiga morgonstund.
Kände på en gång när jag satt min söta potatisnäsa utanför dörren att det var redigt kallt.
Isen på bilrutorna satt som berg.
Väl hemma tittade jag på termometern, jahaja....24,8 minus ute och 16.5 minus....nej plus inne.
Gustav ville ut, jag öppnade dörren han tog ett steg ut och tvärstannade. Sen nös han! Han nös!
Tror han är köldallergiker han med precis som mamma hans. En diagnos som jag ställt på mej själv alldeles själv. Här behövs inga doktorer.

Nu dags att sova, ner i frysboxen, tvinga upp maken så jag får hans täcke också.
Idag ska han till Lotta och fortsätta med köket, jag ska sova och frågan är då vem är eldvakt?

Är det någon av mina kära fans som inte har något att göra idag så går det väldigt bra att komma hit och sköta kaminen.
Peta in en pinne då och då så att det är varmt och behagligt hela dagen.
Det fixar ni, komigennurå!
Gott kaffe utlovas och sällskap av en lurvig katt som springer in och ut 1800 gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar