21 februari 2011

Ullared på TV



Dagens middag i Pettssonska var en mycket god köttfärsgulasch.
Erika kom på besök så hon fick också smaka på mammas goda mat. Vi valde att äta bulgur till medans maken ville ha kokt, torr potatis.
En klick gräddfil och lite friserad persilja gjorde pricken över i:et!
Vill ni testa den här goda maträtten, recept finns på www.alltommat.se. Sök på gulasch med köttfärs.



Gustav passade på att ta sej en tupplur i zebrasängen. På rygg förstås och med magen full av amerikagodiset.

I kväll var det nypremiär på kanal 5. Det vi så länge väntat på, nämligen Ullared!
Jag höll på bli galen när det plötsligt dök upp ett bekant ansikte i rutan. Lotta och hennes 3 väninnor hade rest 50 mil i en rosavit husbil.
Jag känner henne! Men vem är hon?
Jag visste att jag hade sett och träffat Lotta någonstans men kunde inte komma på var, jag tänkte så jag fick ont i håret.
Tokmessade Anne i Bålsta, och frågande om hon visste vem människan var!

Till slut, efter en del hysteriskt facebookforskande så kom jag på det!
Det var Lotta som jag i våras gick en obligatorisk utbildning med genom jobbet. En studiecirkel i Livsfrågor på Kyrkcentrum.
Vi var 5 st i gruppen, bl.a hon och jag.

Men håll med om att det är otroligt frusterande att inte komma vem någon är när man vet det någonstans längst in i huvudet!

Nu tittar jag på Magnus Betnér, ni vet han ståupparen. Han är så jäkla bra, pratar just nu om Sverigedemokraterna...hahahahaha!

1 kommentar:

  1. Men va tusan. Trots att du påminde mig så glömde jag bort att kolla på Ullared. Måste bero på Jetlegen. Kanske det går i repris????

    SvaraRadera