11 februari 2011

Hemma nu lilla flickebarnet!

Det var ingen fara alls att köra till Arlanda. Lite småhalt, men vägarna hade dom hunnit ploga fint. Inte alls så som när jag ett par timmar tidigare åkte hem från jobbet.

Det var det värsta jag varit med om i snömängd!
Ingenting var plogat. Tog mej med nöd och näppe hem. När jag skulle in på min gata så tänkte jag "Shit, det här kommer aldrig att gå!"
Det var utan överdrift ca 40 cm snö! Jag tog sats.....körde med fart.....var livrädd att möta någon, det hade inte gått!
Landade på sniskan på garageuppfarten, öppnade dörren och satte ut min gympaskorprydda fossingar i snön. (Bra val av fotbeklädnad kvällen innan.)
Hade snö till knäna!

Kom till Arlanda i väldigt god tid eftersom jag hade räknat med att det skulle ta betydligt längre tid att ta sej dit.
Erikas flightnummer dök aldrig upp på ankomsttavlan. Tur att man har Iphone, halade upp den och konstaterade att planet var sent. Det skulle landa 10.55.

Inte förrens klockan var 10.45 så dök det plötsligt upp på tavlan.
Moscow SU 219, 10.55.
10.55, landed!
Sen började en lång väntan, hon kom aldrig ut.
Väntade i nästan 50 minuter, jag ringde henne utan svar.
Nu började plötsligt mitt modershjärta skena i väg i fantasin.

Främst så var det 3 saker som gjorde att jag fick hög puls:
  • Hon var kvar i Moskva, missade alltså anslutningsplanet pga av försening
  • Hon är fast i tullen, några falska indier hade planterat knark i hennes ryggsäck
  • Hon har inga pengar kvar på mobilen, sitter ensam i Ryssland utan bankkort eller pengar och kan inte ta sej hem eller ringa hem
Ringde en sista gång innan jag hade tryckt på larmknappen och ut på skallgång, och då svarade hon!
Hon stod i kö för att anmäla att ryggsäcken inte var på plats.
Ryggsäcken var alltså kvar i Moskva, därav väntetiden.
I kväll får hon den hemlevererad, service!

Nu har vi sovit en stund och ska strax hitta på något gott att äta.
Erika får bestämma, tror inte det blir nanbröd iaf.


1 kommentar:

  1. Skönt att hon är hemma igen flickebarnet och vilken resa hon har varit med om. Vilka äventyr, herregud.

    SvaraRadera