28 februari 2011

Ut med det gamla in med det nya!

Vår gamla trotjänare sedan 30 år tillbaka ska strax gå ett hemskt öde tillmötes!
Har alltid gillat våran säng, annars skulle jag inte behållit den så länge!
Inköpt på Obs Interiör i Hallonbergen hösten 1981.



Vi kommer numera sova som riktiga amerikanare! Har ni sett en sån stadig pjäs?
En Riviera Bed i Kingsize storlek inköpt på Sleepys i just det....USA!
Den håller just ny på att fraktas väl omstoppad i en container över Atlanten, anländer till Stockholm nästa vecka i ett JÄTTEPAKET!

Nu ska bara sovrummet pimpas i real american style a´la Maria Montanzami.
Tofsar i massor och mörka tapeter och finfina gardiner sen kommer jag sova som en riktig Mrs Pettsson.

Ska berätta hela sanningen....Mina vänner ni vet hon Grotonfrun som nu har flyttat hem för gott tänkte sälja sin häftiga säng i USA. Dom skulle inte ta med den hem, den är för stor.
Jag högg direkt! Jag vill köpa den! Gillar den, den är annorlunda, ingen annan har en sådan!
Frågan är nu bara, hur trångt blir det i vårt sovrum?
Är inte orolig, huvudsaken är att man kan komma gå runt den på sidorna och det är jag inte det minsta orolig över.
Det är sängbord till också! Ska investera i riktigt fina sänglampor.

Bor man i ett Palats så ska man ha en palatsliknande säng!
Eller?


1 kommentar:

  1. Klart du ska sova som en prinsessa och den kommer säkert att få plats.

    SvaraRadera