1 februari 2011

Skylla mej själv

När jag kom hem i morse så gjorde jag en dubbel Mollbergare i pik och plask i säng.
Ställde alarmet på Iphonen på 10.00, 11.00 var landningstiden för Malmöplanet DY 4026.
Gustav passade på att lägga sej skönt tillrätta vid fotändan vilket gjorde att jag inte hade så mycket värmande täcke på min kalla fossingar i storlek 39.

Klockan 10.30 vaknade jag med Iphonen i ett stadigt grepp, jag hade försovit mej!
Jaja, inte så farligt. Jag hade förvarnat flickebarnet att hon kunde få komma att vänta på sin trötta moder.
På med paltorna och i väg. Fällde ut landningsställen på Arlandaexpressen prick klockan 11.05 på terminal 4.

Emilie fick äran att köra sin(?!)/min bil hem. Trött moder=trafikfara!

Nu har jag sovit igen och känner mej ganska okej. Har lagat husmanskost till mej och maken idag, ugnsstekt falukorv med hemstampat potatismos.
Uppmärksamma läsare undrar nog nu......."Det var väldigt vad dom äter potatismos i Pettssonska??"
Riktigt uppfattat! Hellre potatismos än kokt, torr potatis för min del!

Blir lite slappande i soffan innan nästa jobbpass tar vid. Hoppas att mina rara pensionärer väljer att vara lite mera trötta i natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar