13 februari 2011

Puh vad tidigt


I morse var jag rejält ute och cyklade! Hade vid ett obevakat ej genomtänkt samtal med maken sagt att jag kanske skulle åka med honom och Lotta till Ikea på förmiddagen.

Klockan 9.10 petar någon omåttligt hurtfrisk, redan påklädd äkta make på mej..........
"Ööhhh, ska´ru med eller??"
Hade precis somnat då kändes det som, Gustav var väldigt billig inatt. Den lilla terroristen!
Så det var bara att masa sej upp, tvinga i sej frukost, på med paltorna och ett par drag med tandborsten och voila!
På 30 minuter var jag färdig för en söndagsutflykt till Ikea.
Pigg som en nydöd satt jag plötsligt i bilen, strax efter halv tio en söndag!
Världsrekord.
När man åker till den butiken så måste man vara först! Man måste vara där precis när dörrarna slås upp, annars blir det för mycket folk. Allt enligt "Allvetaren", därav den tidiga starttiden.

Nåja, jag hann vakna till i bilen och vi hade en trevlig tur på Ikea. Lotta bytte lite felaktiga saker och köpte nya rätta saker till köket.
Själv storhandlade jag massor. En påse med påsklämmor för 19:-.

Sen fikade vi, Lotta bjöd! Kaffe och kanelbulle till flickorna, Rolf smackade på med en köttbullsmacka. Gratis är gott!

I natt ska jag jobba extra. Mia stackarn är fortfarande sjuk. Så nu gäller det att försöka vila lite. Sömnen blev ganska upphackad inatt, ja ni vet varför.
Ledtråd: Lurvig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar