12 december 2011

Annorlunda julbord till min stora glädje!


Jag är nog inte som alla andra!  Ingen nyhet för vissa kanske. Men den här gången syftar jag på mörkret.
Vintermörkret som många klagar på. Jag älskar det! Mörkt på morgonen, mörkt på dagen och mörkt på eftermiddagen. Man trevar famlande i ett ständigt mörker. Skönt för ögonen och knoppen!
Finns lampor att tända om man inte skulle gilla det mörka inslaget.

Sovit länge idag, ända tills för typ en halvtimme sen. Skönt!
Ska mumma mej med en dusch och välbehövlig hårtvätt alldeles strax. Måste se någorlunda okej ut i mitt yttre, ska på restaurang klockan 17.00.
I stället för julbord som våran arbetsgivare inte bjuder blir vi bjudna på ett alternativt,
Lucky House i Bålsta. Min favoritrestaurang och jag går hellre dit än på ett julbord. Julmat får jag så jag klarar mej ändå.
Är ju fruktansvärt tråkig och annorlunda även där. Gillar inte så mycket på dom där julborden, skinkan och Jansson går ner men sen tar jag hellre en pastatallrik, köttbit eller något thai/kinesiskt.
Sån är jag!
Smyger ner kameran, få se om det finns tillfälle att fotografera mat och omgivning.
Nu har jag faktiskt inte tid med det här längre......



1 kommentar:

  1. De kanske har skinka i sötsur sås dagen till ära????/Åsa

    SvaraRadera