1 december 2011


Så står man här i köket igen och rör i grytorna. Önskar ibland att jag hade en lucka i väggen som man kunde öppna och plocka fram så många tallrikar man behövde med nylagad god favoritmat.
Idag gör jag rotfruktsgratäng som jag kommer servera med varsin skiva grillade fläskkarré, eller kanske två.
Erika kommer på middag och jag vill så gärna bjuda henne på något jag vet hon gillar.

Kom på en sak! Idag är det exakt 3 år sen jag blev anställd i Håbo Kommun. Satan i gatan vad tiden har gått fort och herregud vad förvirrad jag var efter första nätterna på detta ställe.
Stort, mycket att hålla reda på 64 st lägenhetsnummer, andra rutiner och gud och hans moster.
Kommer ihåg att jag tänkte att det här kommer jag aldrig att klara! Men det gjorde jag!

Ikväll ska jag jobba min tredje och sista natt för den här veckan. Ska ha en tjej bredvid mej som ska gå intro. Ska lära henne allt och lite till.
I detta ingår även taxiverksamhet till och från jobbet. Eftersom jag känner denna unga dam lite grann så messade jag förstås henne och erbjöd henne skjuts.
Hon nappade på det generösa erbjudandet förstås, vem skulle inte göra det.
En bilfärd i mörkret genom svensk natur i en rallybil med Rally-Harry vill man inte missa.
Är en riktig snäll människa jag!
Shit, nu kommer Rolf....redan?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar