5 december 2011

Fiskvecka

 Har storhandlat! Till Gustavs stora glädje inhandlades även ett paket fisk till honom.
Impulshandlade ett pepparkaksmått på Karlssons. 
Så nu ska här bakas pepparkakskissar. Men känner jag mej själv rätt så hinner jag nog äta upp degen innan jag får lust att baka.
Fem middagar har jag handlat, så här kommer menyn se ut i Pettssonska denna vecka:
  • Stekt rödspätta och potatismos, remouladsås (Rolfs önskan)
  • Italiensk köttfärsslimpa
  • Falukorv nånting (jag är på shopping och Rolf får fria händer med middagen)
  • Gullans fiskgryta med aioli (Emilies förslag)
  • Hemgjord fredagspizza
Till detta serveras naturligtvis grönsaker och gott bröd.

Min och alla andras gröna soptunnor är tömda nu. Efter tre telefonsamtal och ett mail så kom då till slut sopbilen.
Jag slipper ta med dagens soppåse till jobbet inatt.
Hög tid för potatisskalning......

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för hjälpen med Ragn Sells. Undrade faktiskt i helgen varför soptunnorna inte var tömda./Åsa

    SvaraRadera