16 december 2011

Vaken, ledig och glad


Jippie! Fredag redan och jag är vrålledig.....i en hel vecka!
Vaknade klockan 12.00 idag, kände mej färdigsoven och klarvaken. Låg och drog mig, lyssnade på Gustavs snarkningar, spelade WF och hade lite kontorsarbete på Iphonen innan jag masade mig ur sängen.
Tänk vilken uppfinning den är, Iphonen! Vad gjorde man innan den kom in i sitt liv?
Förmodlingen något annat. Fingrade på sin Nokia 3210 kanske, fast någon sån hade jag aldrig.

Maken har kryat på sig i rekordfart sista dagen. Tror dagens aktiviteter med hans jobb är enda anledningen. Vankas det fest så går rehabiliteringen snabbt!
Helst plötsligt haltar han inget, behöver inga värktabletter och säger att han mår prima.
Idag blev han hämtat (!?) av någon förmodad arbetskamrat klockan 11.50 redan. Mycket på gång som alltid när BLT kör julfest. Först ut var att skjuta med riktiga skjutvapen på något ställe, manligt, säkert jättehäftigt och dyrt. Kostade tror jag 1400 per skalle. Nu är nog inte meningen att man ska träffa nåns skalle direkt, 1400 är alltså priset det kostar att leka Rambo.
Sen var det visst något annat typ bowling eller biljard och sen direkt till Caféet för att vräka i sej utav deras dignande julbord.
Det jag undrar är....hur sjutton ska han orka med allt det där som bara igår var så fruktansvärd dålig!?
Och sa att han inte ens tänkte närvara vid alla dessa festligheter......pga att han inte mådde bra eller orkade.

Själv ser jag fram emot en mysig soffkväll med Gustav och jag tror Emilie. 
Svenska Hjältegalan hoppar jag, är alldeles för lättrörd och gråter åt alla dessa fantastiska människor. Nej, ikväll blir det På spåret, ett lagom klämkäckt program att vila ögonen på.
Och till er som undrar hur det blir med fredagshandlingen med min mor så är den framflyttad och uppgraderat till en lördagshandling.


1 kommentar:

  1. Ja, som jag undrade om inte lilla mamma behövde handla idag!
    Du får ha det så kul i morgon i stället då :)

    SvaraRadera