18 december 2011

Julefrid i Pettssonska

 Hemma hos oss i Pettssonska råder ingen som helst stress eller jäkt. Vi tar det lugnt, det blir jul ändå! Garanterat! Sen har vi ett par dagar tillgodo om man tittar på nummerljuset i bakgrunden. Är "bara" den femtonde december, så det finns ingen anledning till oro.
Dom vackra apelsinerna har jag arrangerat i ett vackert stilleben. Dessa har mina småtomtar pysslat med idag. Ljuvligt doftande hela nejlikor, koncentrerat placerat i ett vackert mönster i dom fina Willysapelsinerna.
 Emilie bakade pepparkakor. Har inte bakat just pepparkakor sen vi renoverade köket -08, vi hittade inte pepparkaksmåtten som fortfarande ligger nerpackade i en flyttlåda på vinden. Tur att Åsa finns, jag älgade i väg och lånade hennes mått. Hon hade både älgar, delfiner, gubbar, gummor och grisar.
 Observera gubben längst upp till vänster i bild. Ser inte han lite risig ut?
Lite bilder på konstverken till pojkvännen.
Imponerad de luxe! Vad skulle han annars vara?
Annars så har denna söndagen varit lugn och sansad.
Kycklingpajen var supergod och vi blev som vanligt väldigt mätta. Snudd på matkoma hos vissa.

Nu är det soffan och Beck som det brukar på söndagskvällen. 
Undrar hur många gånger man sett dessa filmer?
Jag ledsnar aldrig på Gunvald Larsson!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är så gulligt att Emilie har skrivit att hon älskar mig... E hjärta J, det måste ju vara jag...

    SvaraRadera