14 december 2011

Flitens lampa lyser


Goddagens kära vänner!
Tog mej lite välförtjänt sovmorgon i morse, vaknade ......hhrrmmmm 11.10! Shit Maj-Britt vad jag kan sova. Fast jag är bara bra på att sova på morgonen/förmiddagen. Nattetid är det värre med.
Tittade på Äntligen Hemma i repris, det slutade 1.00 sen försökte jag somna.

Så när jag tvingade i mej frulle så var krakenmaken inne på lunch. Vi har alltså lite olika dygnsrytm.
Bara bra, så slipper vi slita på varandra i onödan.
På tal om krakenmaken, idag är han ännu lite bättre. Det går åt rätt håll så att säga. Tur att han kom upp ur den där gropen han ramlade ner i. Hade varit en annorlunda jul om han varit där, i gropen och vi i Pettssonska. Men vi hade nog åkt dit och matat honom med köttbullar och annat gott i alla fall.

I morgon ska han tydligen till jobbet en sväng. Måste kolla så dom gör allt rätt, säger han.
Skönt att man slipper göra det med mitt jobb när man är sjuk. Åka och kolla om dom gör rätt.
Har haft lite tomteframplockning nu. Nu står dom där och ser glada ut och väntar på julen.
Krakenmaken satte jag också i arbete, frågade faktiskt först.
Han började med julklappsinslagningen, något som jag för det mesta glömmer bort. Kommer på det den 23:e och får sitta halva natten.
Förra året var jag smart. Slog in alla julklappar men satte inte på någon adressetikett eftersom jag glömt köpa det. Vad kul det var senare när jag trodde jag skulle komma ihåg vad det var i paketen....
Gick sådär och man var tillbaka på ruta ett.

Gustav hjälper husse med snöret


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar