15 december 2011

Flying Jake with rice


Idag tror jag faktiskt att Gustav var tröttast av oss nattjobbare.
Han sov like a stock och klev upp en halvtimme efter mig.
Annars var jag mest förvånad över att krakenmaken var hemma i morse. Han hade planerat att åka och kolla till jobbet men satt där han brukar i soffhörnet i sin gråa, något slitna Dressmannnmorgonrock.
TV´n var på såklart men som vanligt inget ljud, han gillar att titta på rörliga bilder säger han....
Fattar föga..Men hans chef hade ringt på morgonen och tyckte det var bättre att han var hemma och kurerade sej, det är som bekant julbord på Cafe Opera imorgon för företaget. Och då gäller det att var på tå igen.

Jobbet i natt var lagom hanterbart. Jag hade sällskap av alla dessa sjukt fula, elaka tomtar som står i varenda hörna.

I morse kom jag på en genialisk idé. Jobbar bara tisdag nästa vecka och sen hela julhelgen förstås. Slängde in om semester på tisdag, blir således ledig en hel vecka ända fram till jul. Då hinner jag pilla mej i naveln rejält och titta på när resten av familjen bakar bröd, lagar mat, gör julgodis.
Fick ett samtal nyss av Speedy Gonzales som sa att det var beviljat, tackar!

Ikväll kommer mina småtomtar hem, alla två! Jag ska bjuda på en en klassiskt 80-talsrätt som jag plötsligt blev sugen på, Flygande Jakob. Fast utan jordnötter och bara banan på en liten del av pippin.


 

1 kommentar:

  1. Hade det inte varit bättre o vara ledig den 24/12. Det tycker jag iaf. Jag är lessen i ögat :(

    SvaraRadera