22 december 2011

Klappjakt!







En timme!
På nya världsrekordtiden köpte jag då sex stycken julklappar i Jakobsbergs Centrum.
Likt en köpgalen pensionär hängde jag på låset klockan 10.00. På en timme,  på slaget 11.00 klev jag in genom dörren i Pettssonska igen med ett par påsar hängandes i högerhanden.
Jag gillar att vara rationell och såklart hade redan innan tänkt ut vad jag skulle handla. Inget velande här inte, det är inget för mig. Mera pang på, det är min melodi.

Under halvtimmen i detta köpcentrum hann jag med detta:

  • Handlat tre julklappar till Erika
  • Handlat tre julklappar till Emilie
  • Gå en sväng på Hemtex
  • Titta på fina saker på Guldfynd, klämde på en ljuslykta
  • Snoppat av en otrevlig, påstridig Tele 2-försäljare."Vad ringer du med?" Hur är det möjligt att ställa en sån uberdum fråga. Ja, vad fasen tror du? Röksignaler? Nej, jag faxar mina vänner? Idiot!
  • Handlat lasagneplattor och svartpeppar på Hemköp
  • Suckat lite i kön när två pensionärer inte fått 2:- avdrag på någon lockvara. Katastrof!
  • Irriterat mig på kassörskan som var så oerhört överdrivet trevlig och högljudd. Endera var hon döv eller så var det jag som var extremt ljudkänslig just då. HA EN GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR! skrek hon till alla.
  • Skrattat åt en söt hund i kamouflagetäcke som skuttade upp och ner som en guttaperkaboll.
Nackdelen med att vara tidigt ute på morgonen är att jag missade den förväntade freakshowen.
Freakshowen med hysteriskt stressade julmänniskor. Nu var det typ jag och tolv pensionärer i detta centrum.

Ska sova nu. Två timmars nattsömn är inte okej. Somnade 3.30 och vaknade klarvaken vid 5.30.
Vart är världen på väg?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar