31 december 2011

Thank heaven, seven eleven!

Goddagens mina vänner!
Sista dagen på detta år har börjat bra. Sov länge! Ända till 10.40 då jag vaknade av makens suckar i sovrummet. Han var på kalsongjakt och suckade för att han inte hittade några rena.
Jag försökte vara lite rolig och sa yrvaket men hurtigt från sängen;
"Har du tittat längs in i kylskåpet?"
Han uppskattade inte mitt skämt men jag fnissade förtjust förstås!
Han är inte så bra på att leta men det är klart han har rena fillsingar, det låg en hel hög i garderoben såklart.


Vid 14.00 tiden började så lattetarmen göra sig påmind. Ååå, vad jag längtade efter gott kaffe!
Frågade lilla Rolf om han ville åka ut en sväng till förslagsvis Bålsta men han tittade på mig länge och utbrast "Det är kallt, jag går inte ut!"
Nähä, så jag åkte själv. 
Klev in på Shell och beställde en jättestor latte och en jättestor kaffe. Köpte varsin onyttig och kaloririk kanelsnurra också.
Banta väntar jag med till nästa år! Betalade och skulle precis gå då tjejen i kassan ropade på mig.
Jag gick tillbaka och fick höra följande:

"Tack! Tack för att du gjorde mig på bra humör! Jag har varit på ett uruselt humör hela dagen, men nu när du kom in här och var så himla glad och trevlig så är jag på bra humör och glad igen! Tack!"

Vad svarar man på det? Klart jag blev glad, jag är ju oftast glad. Och självklart kul att göra någon på bra humör.
Jag önskade flickebarnet Gott nytt år sen var det plattan i mattan och hem med kaffet.
Nu har vi fikat i pappmuggar och ätit varsin kanelsnurra.
Rolf har påbörjat tillagningen av den exklusiva nyårssupén. Lite snittar snidar han till just nu.

Då finns det inte mycket annat att säga än GOTT NYTT ÅR!
Hoppas ni kommer fortsätta att följa mig även 2012!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar