21 december 2011

Ingen Disneygran precis


Granen är klädd i Pettssonska, med nöd och näppe ska tilläggas.
Som varje år var påsen med julgranskulor, smällkarameller och annat pynt spårlöst borta.
Vi letade i den fullsmockade skrubben där ordkombinationen ordning och reda är utbytt mot ett enda ord: KAOS!
Vi måste ta tag i den där skrubben och röja, nångång.......
Ja i alla fall så hittades kassen och småtrollen placerade omsorgsfullt pyntet på grenarna gröna.
Annat var det när dom var små, då sattes allt på samma gren och dom var nöjda till max.

Vill bara nämna det en gång, men granen lutar kapitalt och jag är tvärsur! Gillar inte sneda granar, en gran ska vara rak och fin. Maken däremot är inte av samma åsikt, som vanligt.
Jag får helt enkelt stå ut och försöka vänja mig eftersom det inte går att åtgärda enligt honom.....eller hur?
Toppstjärnan hittades förstås inte den heller men Emilie löste problemet med morfars tomteluva.
Han hade alltid på sig den när han delade ut julklapparna.
Då blev jag lite gladare igen!

Gustav är också glad, han älskar när han får in sitt årliga klätterträd i vardagsrummet.
Han tittar konstigt på oss och undrar vad vi egentligen håller på med. 
Men än så länge har han inte klättrat i det bara nosat och sovit på julgransmattan under det.

Snart ska jag sova, ska eventuellt ta mig en tur till något fullsmockat köpcentrum i morgon.
Måste få mig en dos av hysterisk julstressiga människor. Gillar freakshower som ni vet.


1 kommentar:

  1. Det går ju bra med en tomteluva på toppen också/ Åsa

    SvaraRadera