19 december 2011

Las Palmas...nästan

 Lille Rolf förvandlades plötsligt till en krakemake när han kom hem från jobbet. Han frös och hade jätteont i knät. På med morgonrock, två pepparkakor med ädelost i näven och fram med en stol framför brasan. Han ville ha lite Las Palmasvärme sa han. Och då var braskaminen så nära Spanien man kan komma. Gustav tittade lite konstigt på husse.
I ett försök att ta det optimala julkortet på katt med öppna ögon och med julblomma i bakgrunden misslyckades jag radikalt. Visst tittar han med uppspärrade ögon och julblomman finns där i bakgrunden, men skärpan......Typiskt att jag inte fick till det! Nytt försök i morgon.
Lär dej hålla kameran still kvinna!

Fick oväntat kaffefrämmat i kväll. Det gillar jag. Åsa och Nettan var på genomresa och fick sej Gevaliabryggt kaffe på lånebryggaren. Lite väl starkt men så har jag också glömt bort hur man gör när man brygger. Är som ni vet bara en knapptryckning i från det godaste kaffet i stada.
Rolf tyckte det smakade skit och vaskade sitt likt bratsen vaskar skumpa på Stureplan.
Han är inte lite kräsen när det gäller kaffe den där Spanienresenären.

I morrn är det uppstigning klockan 5.30! Ska skjutsa min lille turist till jobbet. Han ska nämligen få firmabil och har, trots han är man svårt att köra två bilar hem i morgon eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar