6 december 2011

Italienskt kinderägg!


Godmorgon mina vänner!
Nyvaken med en kaffekopp på behörigt avstånd från datorn. Vågar inte riskera kaffespill i min käraste ägodel, kan bli dyrt.
Jag har jobbat i natt om ni inte visste det, en lite halvrörig natt som gjorde mej trött.
Men den slutade bra med ett frieri från en boende till mej.
Jag svarade nej och han tog det bra, som tur var.

I dag kommer alla hem på middag! Jag ska göra en italiensk köttfärslimpa fylld med goda saker. Blir som ett långt maffigt Kinderägg.
Tagliatelle till oss som gillar pasta och en karott kokta potatisar till han som inte gillar pasta.

Mitt i allt familjemys så åker jag och jobbar, andra natten av sex denna vecka.
I morgon är en rolig dag! Då ska jag och Ingrid på julklappsshopping till Stinsen.

Har ingen aning om vad jag ska handla, mina små tofsar har inte lämnat några önskelistor till Tomten/Mamma ännu. Utan bara sagt muntligt och det vet man ju hur det går med det.....jag glömmer!
Då var det lättare för ett par år sedan, då det kryssades hej vilt i leksakskatalogerna som så lägligt brukade dimpa ner i brevlådan. Men den tiden är som sagt förbi....tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar