9 december 2011

Kattväder?


Gustav gillar verkligen inte det här vädret! 
Finns det någon som gör det?
Han sitter i fönstret och tittar håglöst ut i tomma intet, längtar till våren då han kan skutta runt  på gräsmattan och demolera fåglar och andra levande föremål. Det är hans grej det!

Just ja! Måste berätta om fredagshandlingen med min mor. Ni vet den obligatoriska Willysturen med efterföljande gofika hos mamma. Idag på ny världsrekordfart, 1 timme eller 15 minuter p.g.a att jag höll på att bli galen!
Idag var hon på hugget, ingenting var bra alla fick sej en skopa ovett och hon kunde inte förstå
varför jag skulle byta arbetsplats. Eller var det så att jag fick sparken från mitt nuvarande??!! 
Eller kanske så att jag inte ville säga sanningen om händelsen på min förra arbetsplats...???
Veckans duktiga människor betades sedvanligt av. Det var faktiskt bara en person idag, den gamla vanliga Vally. Däremot var det en hel trave med fina människor som hälsar på gamla människor trots att dom är ....just det gamla. Sussie var en utav dom fina människorna.
Vi pratade sedemera högaktuella ämnen som stroke, alzheimer, Svarte Pettergäng, invandrare, självmord, oärliga dörrförsäljare....m.m.
Härligt med uppmuntrande ämnen så här på fredageftermiddagen!

Snart ska jag åka och jobba. Har fortfarande lite ont i huvudet men det ger sej nog.
Trevlig fredag på er och tack för alla uppmuntrande kommetarer här och på FB.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar