25 december 2011


Hejsan på er!
Sovit som en stock och med bara ett avbrott för urinblåstömning klockan 12.00.
Gick upp vid 15.00 och blev glad att se mina rara barn och Micke och Mino runt köksbordet.
Rolf var på en liten shoppingtur med sin barndomskompis Stefan, även kallad Pärlan som är på tillfälligt besök hos sin släkt här hemmavid.

Nattens arbete var tråkigt, trist och jag hade hemlängtan. Alla boende var trötta som bebisar och sov som riktiga döingar.
Skönt i och för sig, men tiden går långsamt när det inte finns så mycket att göra.
Läste 95 sidor i Zlatanboken men glasögonen mina är dåliga, eller rättare sagt ögonen mina kanske borde kollas upp igen eftersom det gör att huvudvärken kommer smygande när jag läser för mycket i dunkelt ljus.

Nu är det sen kväll igen och jag undrar vart en här dagen har tagit vägen.
Emilie och Jogge åkte till Smidö på eftermiddagen för att fira jul med Jogges familj och släktingar.
Rolf och Pärlan kom hem tomhänta. Att försöka ta dig in på Elgiganten eller Mediamarkt en dag som denna var förenat med livsfara.
En slingrande lång kö ett varv runt affärsbyggnaden gjorde att dom inte ens gjorde ett försök.

Vi åt lite rester här hemma och nu får det vara nog med julmat. Räcker absolut två dagar sen är iaf jag less! Ge mej pasta eller en fläskig köttbit,tack!

Skjutsade hem Erika med alla julklappar efter middagen. Stannade till på Shell i Vällingby för att köpa rutsprut, eller spolarvätska som det heter på svenska.
Passade även på att handla det största latten som fanns. Oj, vad gott det var. Det tog slut innan jag var på motorvägen igen.
Jag saknar min kaffemaskin!

Dags igen för tredje natten. Finns väl ingen större risk att det blir lika lugnt som i natt.
I morgon är en kul dag! Vi ska på bio med Ingrid och Micke. The Stig-Helmer story måste ses, tror vi kommer att fnissa lite.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar