26 december 2011

Bio och vin!

Vi har varit på bio i Jakobsberg och sett The Stig-Helmer Story.
Vi köpte på oss mellanstorleken på popcorn och varsin Festis apelsin.
Hade inte så stora förväntningar på denna film eftersom dom flesta som sett den redan sagt att den var skitdålig.
Självklart kan jag inte hålla med. Jag tyckte den var underhållande, igenkännande och gav mig en riktig nostalgitripp. Jag skrattade högt och ofta åt många roliga sekvenser.
Helt klart sevärd! Men såklart tror jag att vi i den s.k äldre generationen uppskattar den mera än den yngre.
Efter bion åkte vi hem till Micke och Ingrid.  Där dukade Ingrid frikostigt fram massa goda ostar, kex och gott vin! Hon är ju för rar!
Jag drack två gas vin och blev som vanligt lite lätt snurrig, fattar inte att jag är så lättpåverkad!
Nu är vi åter i hemmets trygga vrå. Rolf har gått och lagt sig han ska ju jobba i morgon.
Jag ska också lägga mig alldeles strax, har ingenting planerat i morgon. Ska bara slappa och komma i fatt med sömnen.


1 kommentar:

  1. Jag är faktiskt också lite sugen på den där filmen. Även fast folk säger att den är helt värdelös. /Åsa

    SvaraRadera