7 december 2011

En sån dag!


Prick klockan 14.00 stämplade Ingrid ut från sitt arbete och skuttade på lätta ben in i Kompis.
Nu var här bråttom, vi åkte mot Stinsen.
Började med en latte och morotskaka på Waynes Coffee, det gäller att hålla blodsockret på en lagom shoppingnivå. Skulle ju verka lagom klantigt med ett blodsockerfall mitt i julshoppingen.
Vi betade av affär efter affär. Handlade lite där och lite här.
 Ingrid tittade på färgglada kalsonger. Provade en färgglad långklänning inför nästa helgs storslagna firande av 50-årig väninna. Valde senare en svart långklänning istället eftersom hon tyckte hon liknade en isglass i den färgglada....hihi. Jag fick inte vara ned i provrummet konstigt nog!?
 Isak Isbjörn spelade fint på felan....
......... liksom hela orkestern som underhöll i Sollentuna Centrum dit vi nu hade förflyttat oss med blixtens hastighet.
 I Sollentuna Centrum var det som på Stinsen inget rusning med folk. Jag kan inte fatta, det är aldrig mycket folk i dessa två centrum. Därför gillar jag dom bäst. Sen har dom en trevlig Food Court i mindre skala också. Ingrid bjöd frikostigt på en 11-bitars sushi.
Vid 18.00 var vi nöjda, mätta och lite halvtrötta. Många kassar blev det, men Ingrid hade flest kassar.
När jag släppte av Ingrid så öppnade Micke. Han och Rolf hade roat sej på egen hand genom att besöka Ikea för att äta 99:-´s julbord. Då får man en sån fin liten blå klisterlapp på bröstet.
Rolf funderar att ha den på bröstet även nästa vecka när han ska på Cafe Operas julbord.
Dom var nöjda men konstaterade snabbt att Janssonen var lite väl sladdrig.
Hemma för att vända, nu åker jag till jobbet för att jobba min tredje natt. Ska bli kul att få träffa Anne.....som jag har en överraskning åt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar