13 december 2011

Macarones i färgen rosa


Så blev då klockan äntligen 17.00 och jag fick lämna krakenmaken för att umgås med bästa Ingrid ett par timmar.
Plattan i mattan och wroooooom i väg mot outlet i Barkarby. Först in på underbara Chillibutiken som idag var smockfull med nya härliga grejer. Skulle kunna köpa det mesta i den där butiken.
Nästa butik som fick finfrämmat var Jula.
Sen var det tänkt för lite fika på Waynes på Plantagen. Men först visade jag Ingrid var Flottiljen ligger, mitt nya arbete, (känns märkligt att säga så,"mitt nya arbete"). Det ligger precis bakom Plantagen. Ser allt annat än klart ut, nu är det snabba ryck. Vi börjar den 1 februari är det tänkt.

På Waynes blev det nitlott, dom hade stängt? Fast själva Plantagen var öppen. Märkligt!
Plan B, Waynes på outlet! Där hade dom öppet och vi fick oss varsin god toast med sallad och latte. Ingrid bjussade generöst på en macarone eller heter det macarones? I singularis heter det nog macarone, säger språkpolisen.











Har aldrig ätit en sådan lite godsak. Men ack vad god den var söt, seg, god och dyr. Undrar om Emilie vill baka macarones någongång?
Efter fikat var vi in i en del andra affärer och kom hem med lite kassar. Men som vanligt hade Ingrid flest.

Nu har krakenmaken gått och lagt sig, han var lite grinig ikväll. Beror väl på att han har ont kan jag tro. 
I morgon ska jag försöka sova länge.....sen borde jag påbörja julklappsinslagningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar