14 december 2011

Jul i Pettssonska....lightversionen

Gustav har såklart fått sin tomte som jag köpte till honom när han var liten.
Sen en liten stickad mus också, som jag ser nu har tappat halsduken. Hrrm, måste leta.
 Gud, vad han har jobbat på bra krakenmaken! Han har slagit in ALLA paket och som han gör det! Han är proffs även på detta. Jag ställde fram en soppåse som han kunde lägga skräp i. När jag gör samma syssla så slösar jag med papper, klipper av lite här lägger till lite där osv. Blir en hel del skräp.
Han fick inte ens en pappersstrimma till spill. Han tyckte julpappret var av mycket bra kvalité, det höll var stabilt och gick inte sönder alls.
Såklart, det är ju inhandlat på Gekås. 10 meter för 9.95, har nästan två rullar kvar.
Så mina barn (som är dom enda jag köper klappar till, nästan).....nu kan ni räkna ut hur stora/små och hur många paket ni får av Tomten. Det gick åt 10,5 meter.
Ja, hur som haver så ligger dom nu där i Gekås gula påse modell större och väntar på julafton.
 Gjorde ett impulsköp i går på Chilli. Köpte sånt här. Ser ni vad det är?
Såna där vita kvistar med LED-lampor i. Tycker det är så fint hos andra, men här? Ja, jag vet inte......?
Blev iaf ljust i vår mörka hall.
Dom kostade bara 99:- och jag köpte två, jaja det får gå.

Snart i väg och jobba! Två nätter denna gång, det får gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar