9 december 2011

Hej då Pomona!


Godmorgon fredag och godmorgon härliga vintervädret!
Dom varnade för snöstorm, men jag har inte sett någon snö. Jag tycker det mer ser ut som regnstorm.

Fick ett mail igår, sent på eftermiddagen nästan framåt kvällskvisten. Så här stod det i mailet:

Hej Ewa!
Vi vill gärna se dig som en av våra medarbetare på Flottiljen! Hoppas du fortfarande är intresserad. Bifogat hittar du ett schemaförslag där du är tänkt att gå på rad 2, 85,33 % nattjänst med placering på demensenheten.
Du kommer nästan uteslutande att arbeta samma nätter som Mia som är rad 1.
osv, osv...........

Jaha! Där ser man, såklart blev jag glad. Men allting har gått i raketfart. Det är bara två veckor sen Mia skickade den där länken om lediga jobb till det nyöppnade Flottiljen "Jag har sökt! Sök du med"
Och så gjorde jag det, dammade av och uppgraderade mitt CV och mailade i väg. Fick svar inom en halvtimme. Dom ville träffa oss!

Så några dagar senare satt vi på huvudkontoret i Danderyd för en informationsträff....trodde vi.
Hörde senare att det var en gruppintervju. Men vi måste gjort jäkligt gott intryck hur som haver i alla fall.
Undrar om det  var mitt trevliga yttre eller mitt briljerande i blöjkunskap som dom fastnade för?
Klart jag kommer tacka ja, lite coolt att få ett jobberbjudande där inte ens ansökningstiden gått ut än.
Speciellt när dom på träffen sa att dom skulle lägga ner mycket stor vikt att få rätt personal. Handplocka......
Jag slår mig för bröstet och utbrister "Jag är nog inte så tokig!"

Men självklart är det med stor sorg jag lämnar mitt Pomona som tog emot mig med öppna armar för tre år sedan. Blev snabbt en i nattgänget och vi hade och har kul tillsammans.
Jag trivs på Pomona!
Detta efter ha fått genomlidit en helvetes tuff period på mitt tidigare jobb, allt det där vet ni redan.
Har fått jättemånga nya jobbarkompisar som jag såklart kommer sakna enormt! Hoppas vi kommer hålla kontakten ändå. Det förutsätter jag.
En tar jag med mig, Mia om hon nu som jag tackar ja till sin tjänst.
Jag fick inte bara nya arbetskamrater utan Pomona gjorde även så min allergi eskalerade i 300 %.
Och det är enda anledningen till att jag slutar.
Klarar inte längre att sköta mitt jobb då jag dygnet runt måste överdosera allergipreparat såsom tabletter, cortison, salvor, Bricanyl och ögondroppar.
Det verkar gå i snigelfart med saneringen av fukt och mögel och jag orkar inte vänta längre. Detta trots kommunen har haft ett besiktningsprotokoll sen -04 på att det måste saneras. Så händer ingenting, detta gör mej vansinnigt irriterad.
Måste tänka på min hälsa. För en gångs skull sätter jag mig själv i fokus!

Så det kommer bli en spännande start på 2012. Jag ska få vara  med att starta upp morgondagens boende, Flottiljen, Järfällas flaggskepp!






3 kommentarer:

  1. Härligt Ewa!! Så glad för din skull!!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Ewa! Grattis!!

    SvaraRadera
  3. Men oj vad kul. Grattis till nya jobbet!!!/Åsa

    SvaraRadera