26 november 2009

Utflykt med trevligt fikastopp



Idag så har Jessica och jag gjort Bålsta osäkert! Vi började med Lillsjöns Plantskola. Oj, vad fina inredningsaker dom hade där. Jag fick hålla hårt i plånboken och kom "bara" ut med två fina krukor i zink a´55:-/st.
Vidare till Stockholmsvägen 9, Eikkala tror jag butiken heter. Här utbrister jag oj,oj!
Nä, förresten det blir nog oj,oj,oj!
Mycket fina saker i Ewa-stil. Skyltar, fina ord, burkar och Gud och hans moster.
Blev något dyrare i den butiken.
Köpte en julklapp till Rolf. Visar bild på den senare eftersom han vankar omkring här i köket just nu.
Ja, han är på benen sjuklingen.
Nu gjorde sej kaffetarmen påmind. Mot Systrars Söta i Kalmarsand. Också en inredningsbutik med fik! Såg en Jura-maskin på disken......pluspoäng!
Om ni undrar varför bilderna ligger lite konstigt så har jag tagit dom med mobilen och jag vet inte hur man får fler bilder/inlägg.
Den översta bilden är iaf när en nyfiken Jessica kollar genom nyckelhålet i hopp om att få se något spännande.
Sen dom andra två är vårt fika och Jessica med handskarna på, det var kallt som 17 därinne.

Efter fikat begav vi oss mot centrum. Jessica skulle på Systemet och jag skulle på Ica.

Nu har jag kommit hem igen och kört igång med maten.

Mer om det senare, jag lovar!

3 kommentarer:

  1. Men vad bra då att det finns såna fina butiker även hemma i Svedala.

    SvaraRadera
  2. Ja visst! Men det går inte att jämföra med min favoritaffär i Mystic! Där snackar vi skyltar, i Bålsta fanns det kanske 10 st och inte alls så fina utan bara dom gamla vanliga: Fånga dagen, Välkommen, Hem ljuva hem....

    SvaraRadera
  3. Jaha, så har man visat rumpan i cyber världen då!

    SvaraRadera