18 november 2009

Tjabbatjenahallå

Idag bjöd jag min härliga familj på spaghetti och köttfärssås. Vilken höjdare va?
Men det var väldigt gott, köpte en tomatsås på glasflaska som jag inte kommer ihåg vad den hette.
Mycket smakrik, lagom kryddad och plättlätt.
Efter middagen begav oss Erika och jag till mormor. Rolf valde att stanna hemma då en förkylning är på inkommande...eller hur?!
Mormor blev glad när vi kom och förstås väldigt glad för den vita orkidéen jag fyndat på Ica.
Nu bullades det upp:Kaffe gjord av snabbvarianten, äppelpaj med vaniljvips, chokladbollar, havrekakor samt kakor inköpta i Skottland för ett tag sen. Mmmm, hon är berest damen.
Kakor från Skottland!
Vi åt och pratade om allt möjligt i nästan två timmar.
När vi kände oss mätta och nöjda med både intaget avfika och matnyttig information från mormor for vi vidare till Poppelvägen för leverans av Our-place-papp-påse modell stor.

Nu så kollar vi lite på landskampen Italien-Sverige. Tog ett tag innan vi hittade kanalen eftersom jag blivit felaktigt informerad om vilken kanal som visade jippot.

Ha en trevlig afton mina vänner

2 kommentarer:

  1. Ha Ha. Jag bjöd också min familj på köttfärssås och spagetti. Vilket sammanträffande. Även jag använde mig av en glasburk sås och så fullkornspasta.
    Hoppas du kom ihåg att gratta lilla mamma från mig?

    SvaraRadera
  2. Jahadå! Jag grattade mamma från dej och berättade återigen om hur ni har det i USA. Men hon vet mycket eftersom hon hänger en del med Birgit.

    SvaraRadera