22 november 2009

Helgen är slut




Hej på er så här på kvällskvisten! Tror att visa av er är ena riktiga tröttmössor och redan sover som små grisar eller iaf håller på att somna. Själv så är man som mest i gasen nu, skulle kunna vända upp och ner på hela huset, städa, tvätta fönster och baka 450 bullar minst nu. Men så roligt ska vi inte ha det.
Nu ringde Emilie och undrade citat:
"Varför har du inte bloggat? Jag ska gå och lägga mej nu, hur länge ska man behöva vänta?"
Tackar, jag gillar att jobba under press. Lugn Emilie , det är på G. Ge mej 10 minuter bara....OK?
Ja, vi fyra pantertanter for i väg i Panter-expressen (min Renault) till Jakobsbergs Sporthall för att bevittna en trevlig tillställning där Bro-pojkarna tufsade till Jakobsberg med siffrorna 2-4.
Ante storspelade i målet och många andra var riktigt duktiga och lugna i humöret också.
Snabbt in med kärringarna i bilen igen och snabbt hem mot våran sporthall. Där spelade mina damer mot AIK. Hann se sista 10 minutrarna. Det blev 2-2. Bra jobbat flickor!
Hem till familjen för att intaga en kulinarisk söndagsmiddag med tända ljus och fiolspel av stjärnkocken himself.
I dag hade han kastat ihop Biff a´la Lindström, rostade potatishalvor och en kall gräddfilssås. Och den traditionella salladen of course.
Tänk att pojken efter 30 år med mej som livvakt äntligen har fattat galoppen att jag gillar bäst att äta två-rätters. Inte förrätt och varmrätt utan varmrätt och dessert!
Det är min grej.
Idag hade den smått sjuka med värk i öratkocken gjort en magisk dessert.
Kolla bilden: Apelsinklyftor med yoghurt och ett strössel av krossad pepparkaka.
Now we talking!
Nu måste jag messa Emilie och säga att ett nytt inlägg är redo att läsas hemma i Rosengård.
Återkommer strax!

2 kommentarer:

  1. Mums så godt, själv fikk man varma mackor gjort av Jennifer 10 år.Ber meg själv på middag hos deg snart:))

    SvaraRadera
  2. Han är ju jätteduktig på att laga mat din lilla Roffsing. Hoppas du berömmer honom mycket och uppskattar maten, ha ha.

    SvaraRadera