16 november 2009

Så gott!




Alltså ni måste testa det här!
Luftstek med vinbollar.......näää, skoja bara. Läste Åsas kommentar tidigare idag.
Luftstek och vinbollar....haha skrattar fortfarande!
(Citat från Åsas mamma)
Dom var roliga våra mammor på 70-talet eller kan det redan vart på 60-talet?
Nej, det jag verkligen vill rekommendera er att prova så är det: Nils-Emil Ahlins parmesanöverbakade lax.
Receptet kommer här:
Jag har gjort det en gång tidigare, men den här gången var det om möjligt ännu godare....mmmmmmm!
Rolf som tycker laxfileér är torra och tråkiga (don efter person) fick istället gravad lax, kokta ägg och POTATIS förstås, (lilla bilden)
Han var nöjd en stund.
På tal om det glada 70-talet. Jag kommer ihåg när Åsa och jag höll ihop som ler och långhalm.
En gång berättade hon för mej att hon hade önskat sej, tror det var i födelsedagspresent, en klockad kjol.
Jag fattade inte riktigt, så då förklarade hon på ett pedagogiskt sätt att en klockad kjol är en kjol som det sitter klockor längs ned på!
Kommer inte ihåg om jag gick på det, men det gjorde jag säkert.
Har alltid varit extremt lättlurad då som nu.
Sen kommer jag ihåg att vi spelade mycket sällskapsspel, bl.a Malins munspel. Kanske det var därifrån Åsa bestämde namnet på sin andra dotter.
En gång var våra mammor på......håll i er nu...perukparty!?
Mamma kom hem med en jättestilig peruk. Vet att pappa undrade vad hon skulle med den till.
Tror med all sannorlikhet att hon aldrig använde den.
Jag har däremot använt den flera gånger. Bl.a när jag lekte Dan Bäckman på ett partaj och även på den omtalade Kändisfesten -07 hade jag den. Gjorde stor succé vill jag minnas!
Nu har vi tittat för första gången på Ullared-programmet på kanal 5.
Vet inte vad jag ska säga, men siste idioten verkar inte vara född än!
Pratat med den fattiga flickan från Rosengård också. Hon verkar lite nere tycker jag. Vet inte vad jag ska muntra upp henne med, men hon är inte sej lik iaf, det märker man som mamma direkt.
Ja så var det med det!
Tack för visat intresse, godnatt!

2 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut det där receptet på Nils-Emils lax.
    Jag kommer också ihåg perukpartyt och vi har haft mycket skoj med den peruken också. Tror att den fortfarande finns kvar faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha mormors peruk var ascool. En riktig ullabella peruk :-D

    SvaraRadera