28 november 2009

Lördag tjappter wan

Hej hopp!
Jag är lite orolig nu......den här datorn börja bli lite rasslig. Går inte alltid att få igång den. Händer ingenting när man trycker på ON-knappen........Katastrof.
Men det är bra att ni vet i fall blogginläggen plötsligt skulle avta.
Men det är väl bara skriva på en annan datorn tänker ni nu.
Inte så lätt, för i den här familjen så har jag ingen mer fungerande dator att knappra på. Den stationära är out of order sen i våras. Ja, det skulle ju vara Rolfs tröskverk som härstammar från Dackefejden. Men ska man försöka få igång den så får man vara ute i god tid, tar nämligen en halv dag innan den kickar igång.
Kan tyckas Dagens I-landsproblem men datorer är så roliga......jag vill kunna blogga!

Eller så kanske det finns någon därute som har en fungerande bärbar till försäljning. Den ska var billig, bra, inte för gammal och med en skärmstorlek som jag, blindstyret kan se utan förstoringsglas.
Någon?
Behöver inte vara massa lulllull eler finesser, den ska användas som enbart surfdator.

Vaknade idag alldeles för tidigt, klockan 12.15.
Familjen var på G med olika uppdrag.
  • Rolf var på frysboxinköpuppdrag. Slutade med nitlott eftersom boxen var restnoterad på El-Giganten.
  • Erika körde på med operation uppmummning, hon skulle till Kista centrum för bl.a framkallning av bilder.
  • Gustav åt lite lördagsräkor för att senare sova middag i zebrasängen.
Ska lägga mej en stund till framåt eftermiddagen annars kommer jag med all sannolikhet känna mej som ett "urskitet plommon" citat från min gamla mormor.

Ha en trevlig lördag alla mina fina vänner

2 kommentarer:

  1. Men du vilken tur för dig att det är julafton snart då. Du kanske får en fin rosa dator av familjen. Det är du väl värd??

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag tänkte säga också....det är ju snart jul =0) Du får toppa önskelistan med en bärbar dator så klart =0)

    Grrr....varje gång jag ska kommentera här i bloggen så måste jag skicka kommentaren två gånger! Den första går ALDRIG igenom. Vafför e det på detta viset tro?

    SvaraRadera