20 november 2009

Fredag chapter 2

Vi for iväg på en liten shoppingtur Erika och jag. Trist för Erika att hon hade ont i huvudet, men efter en Zomig i en soffa på Ikea så blev hon lite bättre.
Den här fina sittpuffen vill jag ha! Eller jag vill ha två! Som hittat på Ikea 1995:-/st. Men så gick det väl åt en och en annan kossa också. Uppskrivet på önskelistan.
På barnavdelningen kan man ha mycket skoj! Här leker vi med två söta handdockor. På min tid (stenåldern) hette det kasperdockor men tydligen inte nu, HANDDOCKOR!

Oj, har man sett! Två små söta möss flyttat in i bilen......skoja! Det här är Gustavs julklapp, men lova att inte skvallra för han! Billiga var dom också 9:-/st på Ikea.

Plantagen var nästa destination på trippen. Lunch förstås på det gudomliga Wayne´s.
Jag åt en pirog med nyttig sallad och ett glas vatten. Smakade gott!

Erika gumman valde en kyckling och broccolipaj även den med nyttig sallad och ett glas vatten. Hon fick i sej det mesta.

Men kolla på det här!!! Kaffe latte med tillhörande små godsaker som vi delade på.
Jag ska inte tjata om hur god deras latte är, det vet ni redan men för ev. nytillkomna läsare:
GODASTE LATTEN I STADA! Okej, Starbucks är godast men finns ju tyvärr inte i detta land. Jo, snart på Arlanda! Jippie, vad jag ska åka till Arlanda. Ska ni resa utomlands någongång? Ring mej, jag skjutsar gärna till Arlanda! Fika på Starbucks!!!
Systembolaget fick finfrämmande också. Erika ska på party i kväll och var i stort behov att något drickbart. Den här ölen blir bra får vi hoppas.
När vi kom hem från vår lilla utflykt så var jag helt slut! Somnade en micronap i schäslongen. Börjar allvarligt inse att man börjar bli gammal!
Men nu har jag piggat på mej och känner mej redo för fredagskvällens festligheter i min skyddade verkstad.
Hoppas även ni får en fin kväll utan vurpor!






4 kommentarer:

  1. fattiga flickan från rosengård som inte har råd att lyxa med fika inte =(20 november 2009 kl. 17:41

    livet är orättvist =(

    SvaraRadera
  2. Låter som en fullmatad men trevlig dag för dig och Erika.

    SvaraRadera
  3. Fnis, jag har også varit på Waynes coffee idag.Sjukt god latte :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får en helkväll Erika

    SvaraRadera