24 november 2009

Tjena hejsan

Godmorgon Kamrater, Världsmedborgare och annat löst folk!

Sovit ostört, hårt och djupt till klockan 14.30....whaooo! Roffsingen är hemma idag med och kurerar sitt onda öra.
Han och Gustav har haft mysdag med mycket soffhäng och slötittande på TV.
När jag gick upp möttes jag av en söt syn, båda två liggandes på rygg i soffan, snarkandes. Gustav vaknade och skuttade upp direkt när han fick se mamma.
Blev lite goseligos med honom innan han ville gå ut i det underbara vädret, regn och 6 plusgrader.

Har inte gjort så mycket mer än att fräscha upp mej, fikat ,med en ostmacka och slöat.
Ska jobba en natt till så jag kör strategin "Vila mej i form"
Pratade med bästaste Emilie nyss, hon hade varit i skolan som vanligt. Allt var bra med henne, om hon visste vad jag saknar henne här hemma.
Blir skönt när hon kommer hem för jullov.

Nu ska jag strax börja med tisdagsmiddagen som idag blir något så exklusivt som korv stroganoff med ris.

Hoppas ni haft en någorlunda dag idag så här exakt 1 månad till julafton!

1 kommentar:

  1. Hitintills en rätt ok dag. Jag vilar mig också iform inför flera dagars jobb.

    SvaraRadera