11 november 2009

Hej då

Dagen snart till ända och jag har inte fått ett dugg gjort! Men det var ju min ambition idag. Att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt!
Tycker jag lyckats bra. Fuskade lite med dammsugning och matlagning, men det räknas väl inte, eller?
I dag bjöd jag min förtjusande familj på en korv stroganoff-variant. Hade två hackade, röda paprikor i också för att få dagens lilla grönsak i magen.
Erika skulle träffa sin vän Tina idag efter skolan så dom dinerade i stán. Men maken och jag åt av hjärtats lust och diskuterade svininfluensavaccinering.
Ett givande samtal där jag tror dock att han har missat något. Han säger nämligen att alla som får svininfluensan dör!?
Eller aldrig blir återställda!?!
Var han hade läst det förtäljer inte historien men jag höll med för husfridens skull, småskrattande inombords....hihihi.
Han som är emot allt vad vaccinering och värktabletter heter letar nu febrilt på vårdguiden.se efter en vårdcentral som har vaccin så han kan ta sprutan........för han vill ju inte dö!
Ska fortsätta mitt slappar-tema ett tag till för snart bär det av till arbetet för tre nätters intensivt jobb och skratt.
Så tyvärr vänner, detta är det sista ni får av mej idag!

Gå och lägg er i tid i kväll och akta er för svininfluensan!

2 kommentarer:

  1. Kan han inte bara gå ner på Bro Vårdcentral, eller?? Men jag tror dock att han missat ngt i infon där. För de allra flesta klarar sig galant från flunsan bara ett fåtal går det riktigt illa för ju.

    SvaraRadera
  2. Ha ha...kul:) Roliga make du har;)Och han var bra på att sköta kaffemaskinen...

    SvaraRadera