23 november 2009

Måndag del 2



Stackars brevbärare!
Idag när jag vittjade brevlådan så fann jag detta:

Reklam från:
  1. Granngården
  2. Willys
  3. Jula
  4. Coop Konsum
  5. Hemköp
  6. Jysk
  7. Claes Ohlsson
  8. Hallbergs guld
  9. Hälsokraft
  10. Coop Forum
  11. Ica
  12. Elgiganten

Eftersom jag är en mycket nyfiken person och gillar att undersöka saker vägde jag allt detta på min nya fina lilla digitalvåg.

Vad tror ni det vägde?

Ja, jag blev chockad....820 gram!

Och det ska dom stackars brevbärarna släpa runt på till VARJE hushåll!

För att inte tala om miljön och alla träd som går åt! Skandal!

Märk väl, detta var bara reklamen sen tillkommer den vanliga posten också. Som idag var på 17: Rolfs lönespec (mmmm,tackar!) och två räkningar.

Nu ska jag strax i väg till jobbet på ett info-möte. Pomona ska privatiseras, ett hus bara, och idag ska socialnämnden och andra förtåsigpåare informera den smått oroliga personalen.

Men först en snabbfika hos Mia, hon messade mej i morse att jag var välkommen på fika. Och det säger man aldrig nej till.

Lägesrapport från den öronmärkta sjuklingen som ligger i soffan:

  • Något bättre
  • Läser facktidningen
  • Intagit första pencillintabletten
  • Halvgrinig
  • Hör inget på höger öra

Hörs senare framåt kvällen mina vänner.

Ha en fin dag i det gråa vädret

2 kommentarer:

  1. Idiotiskt!
    Varför ska bara ett av husen privatiseras, ska ni då ha två anställningar eller blir ni låsta till ett av husen?

    SvaraRadera
  2. Oj Oj Oj vad myckekt reklam. Helt sjukt egentligen att det ska behövas delas ut så mycket.

    SvaraRadera