22 november 2009

Nada i plural

Oj, vad jag är bra på att göra....ingenting! Skulle med all säkerhet vinna VM i "Ingenting"
Undrar om det finns någon sådan tävling, det är ju ändå OS nästa år.
Fast vad har man för matchkläder när man tävlar i Ingenting? Jag skulle tippa på något slappt och mysigt, inte för åtsittande.

Stjärnkocken däremot han har ägnat hela dagen åt att bläddra förstrött i kokböcker , Laga Lätt, Allt om mat.
Nu for han iväg till Coop med en liten nota i högerhanden. Men först skulle han mellanlanda hos sin syster Lotta på Hallonvägen i Tibble.
Det var någon toalettdörr som skulle återmonteras efter en badrumsrenovering.
Arga snickaren ryckte ut!
Ska det vara nödvändigt? Skoja bara, det är klart man vill stänga om sej.
På jobbet brukar jag aldrig låsa dörren om jag använder någon av personaltoaletterna på avdelningarna.
Vilket resulterade en gång i att dörren rycktes upp och en liten, förvirrad farbror sa
"Skulle bara kolla om det var min bror som satt här!"
Haha! Nitlott!
Det var roligt, jag hade precis fått upp brallan så han hann som tur var inte få se någon hud!

Alldeles strax ska jag åka och hämta upp mina tre vänner för en tur till Jakobsbergs sporthall.

Återkommer senare under kvällskvisten.

Hej hopp

2 kommentarer:

  1. Man har nog ett äkta mjukt och gosigt joggingset på sig i VM i att göra ingenting, tror jag.

    SvaraRadera
  2. Jamen jag sprang ju på stjärnkocken själv på Coop! Trevlig kille!

    SvaraRadera