13 november 2009

Fredagsmys...not

Hej igen!

Har inte hänt så mycket sen sist. Rolf kom hem vid 16-tiden. Han slutar lite tidigare på fredagar och det kan ju vara skönt. Iaf för honom.
Tror jag ska föreslå chefen det också. Tänk att få gå hem lite tidigare på fredagsmornar, typ vid 05.00 istället för 07.00. Men det är klart, det skulle inte funka så bra eftersom äldreboendet då skulle bli obemannat och gamlingarna skulle kunna ställa till med ett jäkla hallaballoo.
När sedan morgonpersonalen kommer vid 7.00 så kanske hälften av dom har rymt, rånat kylskåpet eller kanske möblerat om.
Det var nog ingen bra idé med att få gå hem tidigare på fredagar när man arbetar med gamla och dementa.

Dagens middag nu!
  • Rester från Paolos pasta al forno
  • Stekt potatis och chorizo

Jag gjorde en bamseform igår, stor nog att mätta halva gatan. Så det blev samma mat idag med. Den var faktiskt lika god idag. Två ytterligare portioner i frysen, perfekt för matlådan vid ett senare tillfälle.

Rolf valde en annan restprodukt, nämligen steka upp lite kokt potatis och några trötta, gamla chorizokorvar.

Gustav fick sej en halv påse Pussi kanin, åt som vanligt mest av såsen.

Nu sover maken sött i soffan, Gustav är ute en sväng och jag ska strax vimma till mej lite och åka mot Bålsta.

Pratade med Emilie nyss och nu var hon helt återställd efter drygt en dags hög feber i samband med vaccinationen. Skönt att höra för en orolig mamma på 70 mils avstånd.

Ha en bra fredagskväll mina vänner!

Och förresten Sofia: Det funkade nu med din kommentar! Tackar!

3 kommentarer:

  1. Ha Ha jag hjälpte mamma lite på traven. Uppstekt chorizo är inte helt fel. Låter faktiskt riktigt gott tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Du kan hälsa Gustav att det ligger två möss i buskarna på 32an. Vet dock inte i vilken buske men han känner nog lukten när han kommer hit.

    SvaraRadera
  3. Ledsen Malin, men Gustav vill ha levande möss att leka med. Äter dom gör han inte, men gärna en talgoxe!

    SvaraRadera