19 november 2009

Dagens middagstips del 217


Gokväll i slott och kojor!
Regnet öser ner utanför fönstret, mörkt och trist. Maken har hostande gått lagt sej men Erika är vaken ännu. I morgon är hon ledig från både skola och arbete. Skönt för henne.
Då kan hon passa på att vara uppe lite längre, vi ska sova länge i morgon tycker jag.
Gustav ägnar sej också åt att sova, den här kvällen sover han i sitt lilla tält.
Han har en del olika sovplatser att välja på. Just nu är favoritsovplatsen tältet, högst upp i det 183 cm höga klösträdet och sen på mej.
Min säng är också en favorit.
I kväll i soffan satt jag och Rolf i varsin ringhörna, så långt ifrån varandra som möjligt.
(Detta p.g.a risk för hostsmitta) Gustav hoppade upp i mitten, tittade på oss länge och väl. Tänkte nog husse eller matte.Rolf lockade på han, jag sa ingenting. Vems knä han valde???
Gissa tre gånger!
Varmt och mysigt var det iaf.

Jag lovade att visa er middagstipset. Erika och jag åt kycklingwok i sataysås med ris. Till Rolf gjorde jag bruna bönor och fläsk. Han var glad att han slapp äta kycklingen med jordnötssåsen, det gillar han inte.
Ödslade ingen bild på koblajjan, det är blä och urk.

Annars så har vi inte gjort så mycket. Jag har pratat med Emilie i telefon ett par gånger, tittat på Tv och såklart druckit kaffe.

Ska gå och lägga mej snart tror jag, bidde ingen tid för powernap idag så jag känner mej lite trött. Otroligt nog!

I morgon ska Erika och jag ta en tur till Ikea och med all sannolikhet min favoritaffär Plantagen också.

Gå och lägg er nu så ni är pigga imorgon, för då är det helg!
Hur coolt är inte det, helg igen och jag är ledig, härligt.

1 kommentar:

  1. Jag gissar på ditt knä?? Rätt svar va?

    Had eokcså valt kyckligen med jordnötssås i stället för bruna bönor. Tror aldrig jag ätit det föressten.

    Japp i morgon är det helg igen. Det är bara fredag och måndag jämt tycker jag.

    SvaraRadera