27 november 2009

Dagens middag


Dagens middag tackar vi Erikas fina vän Hanna för.
Jag kallar den "Hannas goda pasta"
Man fräser bacon och senare färska champinjoner, blanda i matlagningsgrädde, tomatpuré och färsk basilika.
Koka i hop en snabb stund. Servera med pasta.
Mycket gott, tack Hanna!
Vi rev lite parmesan över också.Till denna ljuvliga rätt drack vi varsitt glas mjölk så här på fredagskvällen.
Festligt värre!
Maken däremot var inte intresserad av pasta en fredag som denna, det är han ju inte någon annan dag heller.
Så nu står han i köket och kokar ihop något som han vill ha. Jag skymtar 3 potatisar, nyskalade.
Oj, nu plockade han fram skärbrädan....och tre tomater.
Verkar bli TRE-rätters...hihi.
Snart är det jobbdags för mej, 3 nätter med glada kollegor.
Har inte hunnit med någon välbehövlig vila ännu så därför avslutar jag detta inlägg här och nu på stuberten!
Jag måste få lite sömn.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2 kommentarer:

  1. Vet han vad han går miste om Rolf?? Herrgud pasta som är så gott. Det kan man ju äta alla dagar i veckan.

    SvaraRadera
  2. kul att jag kunde få ge middagstips till det pettersonska hushållet istället för tvärtom :D

    SvaraRadera