10 november 2009

God kväll


Bitte och tog oss en tur till den stora metropolen Upplands-Väsby och den otroligt icke charmiga sporthallen i Väsby skola. Påminner om en betongbunker i Ryssland. Har iofs aldrig varit i Ryssland men jag tror en betongbunker i Ryssland skulle kunna se ut så här.

Men en sak som är bra där är att dom alltid har den lilla holken öppen så man får sej en kaffe och mazarin.
Och sen så delade den lätt överviktige hallansvarige/fikaansvarige/ambulansringaansvarige ut trevliga matchprogram med lite lätta tryckfel i.
Lagledare: Ewa Pettersson, ?!? Fattar nada!

Nu var det inte någon rolig tillställning att skåda. Motståndarlaget var ungefär hälften så gamla som Brodamerna, dubbelt så snabba och framförallt tre gånger bättre inställning.

Matchen slutade med förlust 7-1 samt en ambulansfärd för en gul/grön spelare på ca 15 år. Tror det var något med knät eller överläppen, jag skymtade stor svullnad på båda kroppsdelarna.
OBS! Renée var ett par meter ifrån när flickebarnet kraschlandade!
Syns kanske inte på bilden men dom har en käck slogan Bollstanäs SK Damlag:
"Lite Coolare, Lite Bättre"
Bitte och jag ville inte vara sämre, vi snickrade ihop en egen under fikapausen.
"Något Äldre men fortfarande Coola"
Har sen jag kom hem pratat i telefonen. Först ut var Jessica och senare Emilie.
Hon velar fram och tillbaka om svinvaccinationen. Där hon bor så är det i morgon mellan 9-16 som vuxna i åldern 19-29 år få ta sprutan.
Men nu tror jag hon bestämt sej för att gå dit till 9.00.
Nu ska jag dricka en kopp thé och sedan är det bums i säng......skoja.
Godnatt världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar