23 november 2009

Måndag

Gick och la mej tidigt igår, 23.30. Var trött faktiskt, och sen ska jag jobba mån,tisd, fred,lörd och söndag den här veckan. Så här här bäst att lagra sömn i kroppen.
I morse hade inte maken gått upp som han brukar?! Väckte han försiktigt och frågade om han inte skulle jobba. Nej, jag är sjuk, jag har öroninflammation! Har haft det hela helgen!
Okej, bra karl reder sej själv, ställer diagnos själv och allt! Duktig pojke.
Men öroninflammation? Det har jag haft otagliga gånger och haft så satans ont att jag knappt kunnat stå upprätt.
Men Roffsingen verkar vara en tuff kille, han har donat på som vanligt i helgen som ni sett. Med matlagning och snickerijobb.
Han väckte mej 7.30 (tackar) i morse för att fråga vad det är för nummer till vår inkompetenta vårdcentral, som han uttrycker sej.
Jag tassade trött upp och slog igång datorn,gav han numret till tomtarna på VC och la mej igen.
Vaknade av att han pratade i telefon och nu är han borta.
Undrar vad han får för diagnos?
Frukost nu, mer sen!

1 kommentar:

  1. Såklart att han har öroninflammation. Säger han det så??

    SvaraRadera