20 november 2009

Fredag chapter 1

Tjohooo!
Här har ni en som vart uppe med tuppen! En tupp som möjligen försovit sej en aning, vaknade 9.30.
Wonderschön, studsade upp på lätta ben ut i tomma intet för att senare råka titta ut genom fönstret.
Och vad ser man, ja vad ser man??! Ryssland! Det ser ju för sjutton ut som jag tror det gör i Ryssland, grått, mera grått och en satans massa grått! Stod länge och tittade ut i hopp om att få se någon klämmig granne iklädd ryssmössa. Men icke, såg inte en levande skäl. Ginstvägen måste vara gatan som Gud glömde, ingen som helst aktivitet alls.
Men så plötsligt så ser jag någon komma galopperande på gatan, och det var inte Fru Rinne. Nej, det var en svart liten söt kisse som sprang emot dörren. Gustav var på intåg, och då blev jag redan på bättre humör och glömde Ryssland för en sekund.

Måste berätta om min dröm inatt.
Erika och jag var på cykelutflykt till en småstad, vet inte vilken. Vi cyklade hela dagen. Jag hade dessutom punka på bakdäcket.
Vi skulle till denna småstad för att titta på My fair lady ??!!! (redan sett den)
När vi äntligen kom fram så var det kaos på huvudgatan, folkmassor och stök. Vi parkerade cyklarna och sen kom vi ifrån varandra.
När jag skulle ringa så var mitt batteri urladdat! Panik, men sen så dök äntligen flickebarnet upp och vi kunde från Erikas mobil ringa morfar?? som hämtade oss senare med bilen. Han har (hade) sån där bra grej man satt på dragkroken så att cyklarna kom med hem.

Diagnos på detta?

Nu ska vi strax bege oss ut på lite shopping, med betoning på lite!
Ikea, Plantagen och Systembolaget kommer få påhälsning av Fru och Fröken Pettersson idag.

Ha en bra dag allihopa, så återkommer jag senare med mer viktigt information.

Och förresten....sannolikheten stavas inte sannorlikheten. Glöm aldrig det!
Hihi, jag är inte sur Emilie. Men jag hatar stavfel i min blogg i andras bryr jag mej inte. Men hade man 5:a i svenska så ska man för 17 kunna stava!

Heddåheddå

3 kommentarer:

  1. Måste tänka på det om jag någon gång skickar en kommentar..

    SvaraRadera
  2. Ha en jätte bra helg bästa Ewa och njut av den lilla sol vi tydligen skall få på lördag då jag skall soooova.
    vi kanske kan hinna med en fika nästa vecka det skulle va toppen?
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ingen diagnos på din dröm. Men kan det vara så att din pappa vill dig ngt. Det var ju inte så länge sen han hux flux visade sig på TV. Du får vara uppmärksam i framtiden på tecken. Såna här saker är ju spännande.

    SvaraRadera