25 november 2009

Hoho!


Undrar vart den här dagen har tagit vägen?
Dags att sätta ett kryss i almanackan över Onsdagen 25 november 2009 alltså.
Vet någon varför det heter almanacka?
Borde det inte heta almenacka?
Ja, det finns många märkliga ord i svenska språket.
Till höger ser ni en bild på Gustav, för er som inte vet och eventuella nytillkomna läsare är det familjens Prins.
Han tycker novembervädret är pisstråkigt, tror faktiskt han har sovit hela dagen med undantag av några enstaka kisspauser i grannens rabatter.
Eller så har han gått in i en höstdepression, tycker han verkar så låg mammas parvel.
Dags att avslöja Dagens middagstips. Min fortfarande sjuke make (tror att han känner efter för mycket!) bjöd på ugnssteka kycklinglår med ugnsrostade rotgrönsaker och en mycket smakrik tzatsiki.
Allt smakade bra, men om jag får gnälla på något så föredrar jag kycklingfilé istället. Tycker att det är för mycket mäckelimäck och pillande med kycklinglår.
Mycket jobb för lite mat menar jag.
Men det är min personliga åsikt!
Vi har tillbringat kvällen som vi brukar i soffan. Tittade på kanal 5, Arga snickaren. Det är ett kul program om vanliga människor som har lite väl mycket problem med sin husrenovering.
På Tv4+ hade Pernilla Wahlgren (vem annars?) ett nytt julprogram där hon pysslade och lagade mat.
Fanns det ingen annan tilltänkt på den posten? Hon är ju för fasen med i dom flesta program och reklamer.
Dags att tänka på den berömda refrängen, är lite trött och sliten.
I morgon hoppas jag att Roffsingen är bättre och åker till jobbet.
Är så mycket skönare när man få rå sej själv på dagarna och hyvla osten på vilket sätt jag vill.
Tack och godnatt från damen i grått!
Hoppalong Cassidy

1 kommentar: