28 november 2009

Lördag tjappter too

Hej på er igen!
Har inte gjort så mycket sen sist. Bråkat med datorn, plockat och kliat katten.
Idag gjorde Rolf egenhändigt tillplattade hamburgare, till det serverade Herr Vögelí klyftpotatis och en god sallad.
Mums i förnamn, fillibabba i efternamn.
Har pratat med Emilie också, hon saknar sin familj litegrann vad det låter. Men nu lägger hon ner massor av tid till att plugga till en tenta på måndag.
Vi saknar henne massor vi med, och det ska bli underbart när hon äntligen kommer hem 17 december klockan 16.35.
I morgon är det 1:a advent om någon nu skulle missat det. Ser att mina grannar har jobbat på bra idag med stakar, stjärnor och ljusslingor i buskar och träd.
Riktigt tjusigt! Bra jobbat grannar!
Dom senaste åren har vi inte haft någon utebelysning p.g.a att granen ute blivit så stor att det var svårt att nå upp till toppen med ljusen.
Ser lite fjöligt ut med ljus på nedre halvan bara.
Var det inte en väldigt intressant information, så säg?
Sitter här och svamlar på som vanligt. Sorry!

Nu ska jag strax åka till jobbet igen, hoppas på en lugn och behaglig natt med trötta pensionärer och pigga kollegor. Men jag är rädd för att det blir tvärtom....hihi.

Kan ev. bli någon nattbloggning från mobilen om jag ser något kul på vägen att ta kort på.

Till dess, ha det bra så här på lördagskvällen.

Hoppalong Casidy

2 kommentarer:

  1. Heisann kjäre kollega, tenkte bare si at nå skal gå och sova i mín sköna säng..härligt at sova på natten heheh. Huff nå var jag vel taskig,håppas ni har en lugn jobbhelg. Hälsa alla glada nattugler :-)

    SvaraRadera