4 mars 2012

Alltid redo!



Nu är det stiltje på aktiviteterna i Pettssonska. Familjens huvudförsörjare har sovit sen ett par timmar tillbaka.  Emilie gick upp och la sig för en stund sen. Gustav sover också, han skedar med husse.

För att försöka nollställa mitt dagliga PP-konto ikväll så gjorde Emilie varsin hallonsmoothie
på en fetare 3 %-ig yoghurt till oss.


Mycket gott men dessvärre har jag fortfarande 8 PP kvar så det blir att ställa sig och hyvla ost och kasta in i krokodilgapet.
Kanske tar något att lägga osten på och en kopp te vore gott.
I morgon måndag och det betyder vägdag, spännande! Känns riktigt bra den här veckan.
Är förvånad att det är så himla lätt! Har inte försakat en enda sak under dessa veckor och sen har jag  bara ätit kalasmat!
Hur bra som helst!

Kommande vecka har jag lite att stå i:
  • Mia och jag ska åka till Flottiljen och hälsa på i morgon måndag
  • Veckohandla på måndag eftermiddag
  • Baka bullar på tisdag
  • Onsdag och torsdag ska jag vara på Flottiljen hela dagarna för utbildning
  • Fredagshopping med mamma på Willys
  • Melodifestivalfinal med restaurangbesök innan på lördag!!!! Whooohoooo!
  • Emilies födelsedag på söndag
Har ikväll även ringt vår husuthyrare i Ullared. Nu är vi inbokade två nätter i slutet av april.
Två dagars shopping, mycket skratt och härligt umgänge med mina finaste kollegor.

Till sist en fin bild på den här favoritfiluren. Lite väl bredbent mellan frambenen.....


Och i följetongen "Rolfs ryggsäck" kom jag på att jag glömt en sak! Nämligen en toarulle!
Alltid redo!

Godnatt!

1 kommentar:

  1. vi får göra på 10% yoghurt nästa gång. då borde det nollställas direkt.

    SvaraRadera