1 mars 2012

Sol, varmt, härligt!



Jag tror ni märker att jag lider ett uns av tristess, därav dom många högintressanta inläggen om ingenting och så Gustav förstås!
Nu kommer ytterligare ett!


Gick sådär att bädda sängen i morse. Gustav älskar att "hjälpa" till. D.v.s han kryper under överkastet och tvärsomnar...

Gav mig ut på min dagliga raska promenix i vårsolen som just då lös med sin frånvaro. Behövde alltså inga solglajjer på snoken.
Kom i fatt två andra fetknoppar som tydligen också var ute och motionerade. Den ena hade faktiskt, tro det eller ej, större bakdel än jag?!
Men vad var det för tempo dom höll??  Den farten gjorde ingen glad. Inte gick det fort inte, jag var tvungen att slå på blinkersen och köra om.

Hemma igen och sugen på en smoothie, min nya passion.
Färgen tilltalade mig särskilt. Så blir det när vaniljyoghurt, granatäpple och hallon mixas till en härlig blandning.
Så himla gott!


Lägg gärna märke till den nystrykna duken på köksbordet. Har haft lite småplock för mig hemma idag. Flyttat saker från plats A till plats B, dammat minimalt, tvättat en maskin, messat Kerstin i Ullared fast hon var i Thailand och tömt diskmaskinen.
Så den där latsidan har jag inte kommit till än...... 

Nu dags för förberedelserna inför det gastronomiska inslaget i kväll.
Jag är rädd att det kommer att komma minst ett inlägg till från mig....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar