5 mars 2012

Mitt och Mias nya jobb!

Kök och matsal

Höj och sänkbar arbetsbänk

Matsal och dagrum

Köket igen

Boendelägenhet med vackra trägolv och stora fönster

Tvättpelare i varje lägenhet!

Mia spanar ut

Litet fönster i köket

Ytterligare ett dagrum

Restaurangen i entréplanet

Byggnaden utifrån

Idag åkte Mia och jag till vårat nya jobb i Järfälla för vi är såååå nyfikna på detta nybyggda ställe. 
Vårat nya jobb! 

Men min första entré var just snygg. Det är fortfarande en byggarbetsplats utanför, mycket bråten och sen en...EN liten jävla gatsten och jag drattade på arslet förstås!
Gick fort, helt plötsligt så låg jag där, Mia utbrast.....EWA med stora bokstäver och jag reste mig snabbt som satan i hopp om att ingen skulle sett min praktvurpa.
Befann ni er i Järfälla vid 12.30 tiden så kan det varit min marklandning ni kände av. 
Om ändå några kilo lättre än sist.
Det är klart att många såg både, byggjobbare och sen upptäckte vi att personalrummet angränsade åt min nedslagsplats. Där satt chefer och mina framtida arbetskamrater och åt.
Klarade mig som tur var bra, hann tänka i fallet och jag parerade så jag landade på vänster knä, vänster arm och axel. Fejset är jag rädd om!

Skulle just vart snygg med en sjukskrivning nu......eehhh hur tänkte jag nu? Jag är redan sjukskriven!
Jag dammade av mig och vi gick in.

Asså! Shit! Vilket ställe! Jag skulle kunna börja där nu i denna sekund. Det var så fint. Stora öppna ytor, vackra träslag, ljust, trägolv, mycket och vackra färger i textilier och soffor, stora fönster....ja allt precis allt var så extremt proffsigt planerat och inrett. Ett ord: smakfullt!
Och vilka kök! Vilka personalutrymmen! Vilka sköljar! Vilka tvättstugor! Till och med bassängen på SPA avdelningen var fylld!

Bilderna är tagna på en avdelning. Förstår ni dessa utrymmen är för 10 st rara gamlingar som har turen att få bo här!
Jag är säker på att jag kommer att stortrivas!
Kan säga så här, jag kommer inte sakna Pomona bara personalen.......kanske, en del.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar