20 mars 2012

Flygplansmat, because I´m worth it!



Goderafton!

Idgar soffhäng med Emilie, varsin Mac i knät, smoothie på bordet och Zlatan på TV.  Halvtid nu, Milan ligger under med 1-0 mot Juventus.

Idag kom Erika på snabbvisit innan klippningen klockan 18.00.
Laxen gjorde succé, den är "snuskigt god" som min mor skulle uttryckt sig.
Lite fel ordval tycker språkpolisen.  Något som är positivt sätter man inte ett negativt adjektiv framför.
Lika tvärtom, man säger inte "fantastiskt äckligt".  Ett negativt ord med ett positivt adjektiv framför, helt galet.
Så nu har ni fått en grammatiklektion som heter duga!

Efter den goda middagen hann vi med lite häng i varsin schäslong och en kopp kaffe. Sen skjutsade jag sötnosen till frissan på Målarvägen.

Emilie och jag har varit ute och gått en runda. Jag är lite oroad över mitt vänsterknä. Det gnisslar, spänner, värker och känns konstigt.
Gick bra att gå en halvtimme men sen gjorde det ont. Typiskt, hoppas det går över, jag vill ju kunna fortsätta mitt powertraskande.
Nu ska jag se klart matchen och sen är det dags att sova. Ewa är lite trött ikväll.
Jaha! Nu blev Zlatan utbytt! Han är säkert lika trött han som jag.



68 dagar kvar till flygplansmat! 
Because I´m worth it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar