12 mars 2012

Idag....äntligen!



Spännade dag idag! Jag ska äntligen börja arbeta på mitt nya jobb Äldreboendet Flottiljen i Järfälla.
 Igår kväll åkte jag trött som en gnu till mitt gamla jobb och hämtade arbetskläder och skor.
Plockade ur skåpet och tog bort namnlappen.
Kändes faktiskt lite sorgligt, helst det där med att ta ner skylten.....Hejdå Pomona!

Jag hann fika med mina fina kollegor Mia och Anne. Jag bjöd på lite rester av Emilies födelsedagsfika. jag tror dom gillade det.

Hemma igen för att titta på reprisen av Finalen. Och herregud vilka TV-kändisar vi är nu, syntes ofta i bild, lite för ofta kanske.
Som tur var så var det mest Jasmine och Emilies som jobbade hårdast i rutan, alltid med kamerorna i högsta hugg.
Orkade inte se klart hela, var så trött. Somnade bredvid två snarkande sötnosar runt 00.30.

Idag försökte jag sova länge, måste ju vara fräsch och utvilad i natt. Har kommit in i normala rutiner nu när jag gått hemma och sparkat mig trött i en månad.

Mia var förbi på förmiddagen på en snabbfika, hon är lite lätt avundsjuk på mig för att jag får börja tidigare än beräknat.
Jag längtar tills hon börjar, det kommer bli grymt kul!
Nu ska vi bara försöka få dit Anne också så är vi samlade alla stjärnskott på samma ställe! Hihi!

Snart dags för veckohandling, middagar ska inhandlas som vanligt. Grönsaksfatet och fruktskålen måste fyllas, det gapar tomt efter helgen.









2 kommentarer:

  1. Hej ! Lycka till vännen och jag tror säkert ni lyckas få din Anne också men då blir ju vi av med bäste ssk vi har för psyk. KAnske ni kan försöka fixa dit mig med känner för nya utmaningar och glada ansikten ! Som mkan ge energi till en istället för att ta av en.... kramen vännen kommer att sakna er massor :(

    SvaraRadera
  2. Hon e grööön av avund den där Mia!!
    Alldeles alldeles grön!!!!

    ;)

    Ha en underbar natt!!/mia

    SvaraRadera